Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2010 15:10 - Ти си различна
Автор: cocolino88 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3885 Коментари: 1 Гласове:
5

Последна промяна: 12.03.2013 21:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Вече имам собствен сайт и се преместих на www.iskrenoilichno.com
Може да следите новите ми статии във фейсбук: www.facebook.com/iskrenoilichno

Бедните девойки, бедните девойки. Те да са живи. Словосъчетание, което прилича на един модерен Иван Вазов, отколкото на преоткриващ се човек. И няма как да е така - разликата между теб и нея е огромна. Огромна е разликата е в поведението, та дори и в грима. Ти си слагаш зелените лещи, тя си слага сините. Та, дори и косите са различни - едната е чернокоса, другата русокоса. На едната гаджето е от Люлин, на другата от Младост. На едната гаджето кара Голф gti, на другата Astra gsi. Каква разлика, невероятно различни сте. Нали това каза вчера и ти, докато си слагаше изкуствените мигли пред етажерката - "Добре, че не съм като нея или като другите. Аз съм различната". Изкуството на Аз-а и самоотвържадаването е различно. Но защо Аз да говоря за Аз-а? Нима не го е правил този проповедник Фром, която е един от основателите на тази концепция. Концепция, свързана с клиничната психология, а именно дълбинната. Въпреки, че някои мислители отричат термина дълбинна психология /Я да видим как си била в училище - Кой беше това - Фройд или Юнг... А може би Адлер..... Може би Адлер, но не е определено Адлер Хитлер/ аз продължавам да твърдя, че има такова понятие. Понятие, което кара един индивид да се смята за различен, но всъщност е точно копие на средата, в която живее и на обкръжаващите го други индивиди. Един американски психологог - Уилиям Джеймс - разграничава няколко типа елементи на Аз-а - а именно телесен, материален, социален и душевен Аз. Тази концепция, според мен, е много сбъркана и остаряла. Идеята на Джеймс е, че всъщност всеки индивид приема само една от концепциите и я доразвива. Другите са нещо като "плаващи" концепции.  Но... има едно важно и съществено нещо - ние не изповядваме будизъм. До колкото съм запознат с тази "мистична" религия там човек се отказва от всичко свое и поема само по един път. Нещо като тъй наречената концепция на Джеймс. Отказваш се от всичките други елементи и избираш само един, по който да се утвърждаваш. Но сякаш по-скоро бих приел тезата на гещалтпсихологията.  В тази теория се напомня, че живеем в много динамичен живот и не може да избереш една концепция, а според ситуацията се пригаждаш спрямо някоя от изброените. Това е известно като спонтанна Аз-концепция.  Тоест, пак казвам, нагаждане според ситуацията. Това означава, че при един среднограмотен човек при контакт със слабограмотни хора, той така се нагажда в ситуацията, че да изпъкват неговите "даровити" способности.
  Нещо такова се получава и в живота, в който живеем. Затова исках да обърна внимание на изречението "Аз съм различен." Затова направих и такъв увод през гениалните психолози, носителите на прекрасните теории, които ги използваме и днес. В днешното време изречението: "Аз съм различен" по-скоро слага една преграда пред другите. Сякаш искаш да кажеш, че другите не стават, а ти си богоизбрания. Ако се замислиш в колко случаи казваш това изречение би се изумил/а за какво всъщност го използваш. Но, за съжаление, Аз концепцията те заслепява и не виждаш, че ти си сякаш нещо като 2-те мацки с различните гаджета и различните интереси. Нещо такова се получава и колкото по-скоро се осъзнаеш, че и ти си като тях, толкова по-добре! Тогава ще бъде времето за промята и изречението "Аз съм различен" няма да бъде вече в репертоара си. Но гледай да е по-бързо - времето ти е съкратено!



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Мишонка
04.09.2010 17:01
много хубав постинг :) поздравления. смятам, че желанието за себеутвърждаване на гърба на другите идва най- вече от възпитанието, в което ролята на сравняването с другите се толерира и ако ти си по-по-най, се гордееш, а ако не си, чакаш до следващото сравнение, в което най- после да си и да имаш поне 5 минутна гордост.
всеки прилича на другите по нещо, но и всеки се различава от другите по нещо.

а ти, коколино, когато мислиш така за другите, или поне по- голямата част от другите, когато очертаваш така ясно границата между теб и тях, между променените и непроменените, не се ли чувстваш тайно, може би несъзнавано дори, по- различен? не го приемай лично, питам от чист интерес, все пак уча психология и такива неща са ми много интересни.
името Алфред Адлер ме накара доста да се посмея :D горкия Адолф
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cocolino88
Категория: Лични дневници
Прочетен: 841627
Постинги: 52
Коментари: 262
Гласове: 202
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930